Cesarka na życzenie




Wpis ten napisałam w chwili emocji kiedy to w gazecie ujrzałam dane statystyczne na temat porodów naturalnych, oraz opinię lekarza jednoznacznie krytykującego tendencje rosnącą w kwestii wykonywanych cesarskich cięć. Przyznam, że osobiście nigdy w takie statystyki nie wnikałam, gdyż ani to w obszarze moich zainteresowań, ani zawodu jaki obecnie wykonuję.

Bardzo zdziwiła mnie jednostronność wywiadu oraz brak fatygi ze strony dziennikarza, który w żaden sposób nie starał się przeprowadzić wywiadu z drugą stroną, chociażby z osobą która zdecydowała się na poród w prywatnej klinice, z cesarką w pakiecie.

Czy ta cesarka to taka droga na skróty? Chyba nie do końca. Przecież większość z nas deklaruje chęć porodu naturalnego, każda z nas wie z czym wiąże się zajście w ciążę i że poród jest nieunikniony. Połowa tych cesarek to zapewne cesarki ze wskazaniem medycznym. Druga połowa? Nikt tego nigdy nie badał, a ja jestem ciekawa jaki procent to kobiecy brak zaufania do lokalnego szpitala lub ogólnie służby zdrowia.

W moim rodzinnym mieście nie ma anestezjologa, który dałby ci znieczulenie. Ogólnie na terenie szpitala anestezjolog jest, jednak ich mała liczba sprawia, ze znieczulenie zewnątrzoponowe to błahostka dla której jego tyłka się nie zawraca.
źródło:internet

W moim mieście nie ma możliwości wynajęcia położnej, która wspomagałaby nas podczas porodu. W moim mieście w sumie nie ma nic z nowości, a jedynie zwykły poród i to w ciąży donoszonej, gdyż wcześniaków nie przyjmują z racji braku odpowiedniego sprzętu.

Sprawy nie ułatwiają gazety co chwilę donoszące informacje o kolejnych błędach lekarskich.

Ja nie bronię tych kobiet, ja ich nie oceniam, ale próbuję zrozumieć. Sama rodziłam siłami natury, ale sama też podjęłam decyzję, ze na pewno nie będę rodziła w swoim rodzinnym mieście. W czasie porodu chciałam mieć tylko jedną pewność: że moje dziecko uzyska najlepszą z możliwych opiek jakby wyszło coś nie tak, jakby pojawiły się komplikacje.

Szkoda, że nikt nie pofatyguje się o wywiad z kobietami wybierającymi ten sposób porodu. Osobiście chętnie poznałabym psychikę tych kobiet oraz chciałabym poznać "ich prawdę" aby móc zrozumieć.

Pozdrawiam
Karolina


Kolejna perełka warta uwagi :) zajrzyjcie 
http://www.hussar-gruppa.com/firma/

Udostępnij ten post

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

the moments of life - Polska © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka