30 tygodni za nami :-D





Jak ten czas leci!! Nie tak dawno nie dowierzałam, że zostanę mamą a wczoraj weszliśmy w 31 tydzień ciąży. Tak szybko minęło, że już się boję co to będzie jak synek będzie z nami. Podobno dopiero przy dzieciach witać jak czas ucieka.

Wczorajsze badanie echa serca pokazało, że na chwilę obecną wszystko jest w porządku i dziecko rozwija się prawidłowo. Najcudowniejsza wiadomość dnia. 
Kolejny raz usłyszałam, że Kacperek zalicza się do tych większych dzieci :) Obecna szacunkowa waga 1 460 g. Najsłodszy ciężar jaki nosiłam :) 
Normy jakie znalazłam mówią o wadze w 29-30 tygodniu – do1360 g, a w 31-32 tygodniu – do 1800g. Wielkoludem nie jest a to ważne w związku z moją cukrzycą. Dietka okazuje się skuteczna.

Wizualny efekt tych tygodni możecie zobaczyć na zdjęciach - jak bardzo mnie wzdęło :)

Waga - przyrost ok. 4 -5 kg według ostatniego ważenia;
Ciało - mam wrażenie, że tylko moja talia „lekko” się zmieniła :) Reszta jakby pozostała taka sama;
Cera - na początku była jak pupcia niemowlęcia, teraz...no cóż krostki to norma, jednak nie płaczemy, bez tragedii :)
Włosy – mocniejsze, mniej wypadają i nie łamią się. Mam problemy z ich wyprostowaniem – a moje naturalne?  Wyobraźcie sobie …. Marilyn Monroe podpięta pod 220V :)
Paznokcie – zero zmian, jak się rozdwajały tak się rozdwajają;
Samopoczucie – do 24 tygodnia porażka, ciągłe mdłości. Teraz super. Jeszcze gdyby nie nakaz leżenia byłoby cudownie, chociaż nasze konto zmieniłoby się w „ścianę płaczu”;
Zachcianki – nie wiem czy można to nazwać zachciankami. Zmieniłam upodobania. Nie smakuje mi smażone. Wolę pieczone lub gotowane. Zaczęłam jeść nabiał bo mi posmakował – a to cud. Ostatnio ciągnie mnie do soku pomarańczowego – jednak nie działa to na zasadzie „muszę to mieć i zjeść”. Produkt mam w głowie i będąc w sklepie pakuję do koszyka kilka butelek na zapas :)



 
















Niezłe porównanie - moje dziecko w 30 tygodniu waży tyle co dziecko w 31 tygodniu i tyle co 2 bochenki chleba :)

Zaraz święta, później Sylwester. Tak naprawdę godzina zero zbliża się wielkimi krokami a mnie zaczyna łapać lekki stresik :)

Udostępnij ten post

11 komentarzy :

  1. Ładny brzuszek :) Stresik minie :) po wszystkim. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Minie nim się obejrzysz, szczególnie że w grudniu są święta, nowy rok ;)

    Śliczny brzuszek i nie wygląda na zbyt duży ;) w sam raz.

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie na to liczę, że święta i nowy rok oderwą moje myśli :)

      Usuń
  3. Gratuluję! :) Ciąża to wspaniały czas, ale maluszek w ramionach to coś jeszcze wspanialszego :):)

    Wymiarami dzidziusiowymi się nie przejmuj, są szacunkowe. Mnie mówiono, że dziecko będzie duże i że będzie miało dużą głowę.. Niby miał być tłuścioszek. A urodziła się kruszyna :)

    Pozdrawiam serdecznie!!

    misjamacierzynstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mówią, że szacunkowa waga to +/- 0,5 kg w rzeczywistości. A poza tym takie tłuścioszki są słodziutkie :D - zwłaszcza ich malutkie stópki :D

      Usuń
  4. A ja już dwa tygodnie po porodzie :) Ale fakt tak szybko zleciało, że nawet nie wiem kiedy. Ładny brzusio, ja to w 30 tyg. wyglądałam jakbym na porodówkę miała iść za chwilę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Na pewno to tylko Twoje zdanie :) Ja też tak się czuję pomimo słów innych osób, że brzuszek mały -u ciebie pewnie było tak samo. My kobiety :D

      Usuń
  5. Gratulacje, trzymajcie się cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiamy :D zaczynam studiować twojego bloga - bardzo ciekawy, już znalazłam coś dla siebie :)

      Usuń
  6. Gratuluję :) brzuszek naprawdę zgrabny a i skoro już zbliża się godzina zero to i stres minie. Najwspanialszy moment to ten, w którym będziesz mogła przytulić maluszka. Przy okazji zostałaś nominowana do The Versatile Blogger Awards szczegóły na http://gugusiowyswiat.blogspot.com/2013/11/nominacja-i-nie-tylko.html#more

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka