Chwila przyjemności

Kto z nas nie kocha słodkości ? :P

Ja je uwielbiam pod każdą postacią i gdybym mogła żywiłabym się tylko nimi :D
Obecnie jestem bardzo ograniczona ze względu na cukrzyce ciążową :/
Przyznam, folgowałam sobie ale mówię "dość". Już 34 tydzień więc dla dobra dziecka ograniczam je do minimum.

Wczoraj upiekłam kruche herbaciane ciasteczka. Dzienny przydział 2 sztuki :)

Przepis podkradłam z bloga Joanny... chodź troszkę go zmodyfikowałam :)
Nigdy nie bawiłam się w dokładne odmierzanie składników, przesiewanie mąki - jestem na to za leniwa :/
Składniki:
2 czubate szklanki mąki pszennej
1 kostka masła
1/2 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 jajko
czekolada, gotowa polewa, bądź Nutella



Przygotowanie:
1) Wszystkie składniki łączymy i zagniatamy ciasto;
2) Zagniecione ciasto zawijamy w folię spożywczą i zostawiamy w lodówce na ok.1 h;
3) Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto (przy cieście kruchym polecam wałkowanie przez folię spożywczą, wtedy ciasto nie przykleja się do wałka i nie kruszy);
4) Celem było uzyskanie wzoru woreczków od herbaty w tym celu wycinałam nożem prostokąty, a górne rogi zaokrąglałam szklanką :) 
5) Dziurkę na zawieszkę robimy słomką;
6) Pieczenie- u mnie zawsze na oko :) Joanna podaje, że 15-20 min w temp. 200 stopni
7) Po wystygnięciu dolną część zamaczamy w czekoladzie/polewie/Nutelli
8) Zdobimy wg. uznania :D

Kruche ciasteczka mają jeden wielki plus - odpowiednio przechowywane są w stanie bardzo długo wytrzymać w swej świeżości. Na święta idealne rozwiązanie a i ich zapas na niespodziewanych gości jak znalazł :D
Dla mnie pyszności i właśnie zaczynam rozkoszowanie się przydziałem na dziś :)


Udostępnij ten post

18 komentarzy :

  1. Wyglądają pysznie :) ale trzeba dbać o Siebie i dzidziusia więc trzymaj się w ryzach. Jak tam Mikołaj przybył do Ciebie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie Mikołaja nie było :( Mój mąż nie celebruje takich świąt, a rodzice w innym mieście :(
      Przyznam, że i ja nie przygotowałam się :/

      Usuń
    2. O to szkoda :( Następnym razem koniecznie zapisz się na wymiankę to i Ciebie prezenty nie ominą :)

      Usuń
  2. doskonale Cie rozumiem, ja też uwielbiam słodycze pod każdą postacią, nie umiem bez nich żyć ;) tym bardziej współczuje Tobie cukrzycy ciążowej!! a ciacha wyglądają obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest łatwo, ale walczę z nałogiem:D Kurcze, że wszystko co pyszne to niezdrowe i na odwód :)

      Usuń
  3. Już się szykuję do zrobienia takich cudeniek;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwila moment i zrobione - za to je lubię :) Daj znać jak wyszło :D

      Usuń
  4. Ciasteczka wyglądają smakowicie, aż mam ochotę sama takie upiec. Ale pewnie zjadłabym od razu całą blachę, silna wola nie jest moją mocną stroną w ciąży.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie mąż taki łakomczuch :) Ale i dobrze bo im szybciej zje tym mniej będzie mnie korciło :D
      A ciąża to jedyny czas kiedy zachcianki mogą wziąć górę :D

      Usuń
  5. Super:)
    zrobię koniecznie jak tylko zlapię chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że również Wam posmakują :D

      Usuń
  6. Wyglądają uroczo i pasują do kawki ;D

    http://rodzice-plus-dziecko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pijam kawy, ale do herbaty również idealnie pasują :) Polecam :)

      Usuń
  7. Kurdę, ale pyszne te ciasteczka!!! mmm zazdroszczę taentu julinarnego, bo u mnie z tym kiepsko. Pozdrawiam
    www.kacikkuby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. MMMM cóż za ciasteczka, na sam widok chciałoby się chrupać! zazdroszczę talentu kulinarnego. Pozdrawiam
    www.kacikkuby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Te ciasteczka talentu nie potrzebują i nawet w moim piekarniku, który sam zmniejsza temperaturę wtedy kiedy chce zawsze się udają :D

      Usuń
  9. Hmm.. smakowicie wyglądają :) Jeśli miałabyś ochotę - zapraszam do wzięcia udziału w Candy. Więcej szczegółów tu: http://www.emiludek.pl/2013/12/gwiazdkowe-candy.html Zapraszam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka