Policzmy się

Po raz kolejny rusza akcja "Policzmy się", która ma na celu promowanie wiedzy na temat chorób nowotworowych i pozytywnego przesłania, że rak to nie wyrok. Akcję wspierają osoby, które mają to już za sobą - nie poddały się i wygrały walkę z tą okrutną chorobą. W tym roku patronatem kampanii społecznej "Policzmy się" jest sieć reklamowa BLOGmedia, która zachęca blogerów do wspierania akcji i dotarcia do jak najliczniejszego grona odbiorców.

Niestety temat choroby tej nie jest mi obcy. Będąc w podstawówce przez dłuższy okres czasu codziennie odwiedzałam swoją mamę na oddziale onkologii. Zaczęło się niewinnie. Złe samopoczucie i wizyta u lekarza. Badanie USG i diagnoza - liczne guzy na wątrobie. Jeden z nich wymagał chirurgicznego usunięcia. Średnica przekraczała 10 cm.
Jakim cudem? Kobieta nie pije, nie pali No i przecież to moja MAMA, jedyna jaką mam i kocham.


Początkowo drugim moim domem był oddział onkologii w Olsztynie. Ten jednak nie podjął się zabiegu. Kolejny - szpital w Warszawie na Banacha. Tam operacja została wykonana. Na szczęście wycięty guz okazał się niegroźny.

Na jednej sali z moją mamą leżała kobieta u której zdiagnozowali raka żołądka. Narząd ten został całkowicie usunięty a na jego miejscu utworzono "inny" z jelita grubego.  Gdy ją poznałam kobieta nie mogła normalnie funkcjonować - niezbędne było karmienie przez nos. W miarę upływu czasu jej stan poprawiał się. Gdy wypisywano moją mamę kobieta nadal była pacjentką oddziału. Pozostał kontakt telefoniczny.

Przykład ten pokazuje, że nawet z najbardziej beznadziejnych sytuacji jest wyjście. Medycyna poszła na przód, są sposoby i metody dające szanse na przeżycie.

Rak - choroba okrutna i bezlitosna. Atakuje wszystkich nie patrząc na wiek, status majątkowy czy styl życia. Najbardziej boli, gdy swym zasięgiem obejmuje małe, niewinne istoty.
Dlatego kochani nie poddajmy się. Nie pozwólmy, aby choroba ta z nami wygrała. Zróbmy wszystko, aby być krok przed nią. Wielu osobom się to udało. Dołączmy do nich!  Badania kontrolne zwiększają naszą szansę. Są naszym największym sprzymierzeńcem w tej walce.

A już dziś dołączmy do ogólnopolskiej akcji "Policzmy się". Wystarczy, że do jutra odwiedzimy stronę Policzmy się  -   wystarczy jedno kliknięcie, którym okazujemy swoje wsparcie.

Zachęcam wszystkich. Dla nas to tak nie wiele - dla innych bardzo dużo.

Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. W naszym przypadku historia nie skończyła się tak dobrze, moja mama nie żyje już od pięciu lat. Dlatego teraz ja jestem całym sercem za takimi akcjami. Popieram!!!

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka