Zupka z cukinią (po 8 miesiącu)

W ostatnim czasie nasz dom przepełniony jest cudownymi zapachami. Sprzęty kuchenne pracują na najwyższych obrotach. Również Kacperek z miesiąca na miesiąc może próbować nowych warzyw i owoców przez co jego dania stają się coraz ciekawsze.




Dziś chciałabym Wam przedstawić jedna z ulubionych zupek naszego Synka. Jest nią zupka w której bazą jest cukinia.

Składniki:
  • 1 cukinia
  • 1 mała marchew
  • 1 mały ziemniak (nie jest konieczny)
  • seler (wielkość orzecha włoskiego
  • por (4 talarki o średnicy ok 2 cm)
  • 5 listków pietruszki
  • udko z kurczaka
  • świeży koperek do posypania
Przygotowanie:
Marchewkę i ziemniaczka kroimy w kawałki. Gotujemy w 300 ml wody. Gdy warzywa będą na pół miękkie dodajemy pokrojoną w kostkę cukinię i pora, starty seler i pietruszkę. Ugotowane warzywa miksujemy z wcześniej ugotowanym udkiem z kurczaka, 5 łyżkami wywaru warzywnego, łyżeczką oliwy lub masła. Na wczesnym etapie rozwoju dziecka zalecane jest dodanie żółtka (wg. nowych norm jest to całe żółtka, a nie jak wcześniej pół). Przygotowany posiłek posypujemy świeżym koperkiem.

  • w przepisie podałam małego ziemniaka - nie jest on wymagany jednak wtedy zupka jest bardziej syta;
  • gdy zupa wyjdzie nam zbyt rzadka można ja zagęścić kaszką manną;
  • istnieją rozbieżności w kwestii wieku dziecka przy pierwszym podaniu pietruszki. Z opinii zaprzyjaźnionego pediatry liście pietruszki mogą być podawane już w 5 miesiącu życia dziecka.

Smacznego :D

Pozdrawiam
Karolina

Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Już nie mogę doczekać się kiedy zapodam mojemu maleństwu taką zupeczkę... :) jeszcze kilka miesięcy.
    Jak na razie sama dynia ze słoiczka nie za bardzo mu smakuje

    OdpowiedzUsuń
  2. My juz jestesmy na etapie "jem to co wszyscy" ale zamilowanie do zup pozostaje na dlugo nawet mij 3,5 latek nadal woli w pierwszej kolejnosci zjesc zupe :)
    Wyglada smakowicie :)
    Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kubuś uwielbiał tę zupkę , do tej pory wszelkie zupy stawia ponad wszystko !

    OdpowiedzUsuń
  4. Zofia niestety wszystko co mało leiste - u nas musiałby być 3 ziemniaki, żeby zjadła :D Bo sama chce łyżeczką operować. Ale połączenie smaków super :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój Krzysiu jak był mniejszy to jadał tez różne zupki i papki, teraz to o zupie nie ma mowy :( Jest mięsożerny! Nawet ziemniaka nie chce. Jak go czasem chce oszukać i na widelec razem z jakimś mięskiem nakłuję kawałek ziemniaka czy marchewki to jak zauważy to krzyczy "samo, samo", że chce samo mięsko, a jak nie zauważy, ale wyczuję w buzi to wypluwa... :/ ostatnio zrobiłam placki z cukinii, ziemniaków, marchewki i cebulki, takie w panierce i zjadł. Bo widział, że w panierce to z chęcią spróbował. Marchewkę też mu kiedyś tak zrobiłam w panierce żeby ją zjadł i bez problemu wtedy ;) więc jakiś tam sposób na przemycenie warzyw znalazłam. A tak to tylko mięcho, jajko, ewentualnie pierogi. Uwielbia kiełbaski, parówki, bułeczki... Mam nadzieję, że mu się odmieni, myślę, że jak pójdzie do przedszkola - (od przyszłego roku od września dopiero) to już będzie jadł więcej, bo dzieciaki patrząc jeden na drugiego chętniej jedzą (wiem, bo siostra pracowała w przedszkolu, a teraz w żłobku i kiedyś go zabrała do przedszkola to nawet zupę zjadł z dziećmi!) CO ja się już nakombinowałam, jakie kanapeczki robiłam z buźkami ułożonymi z warzyw... Warzywa najróżniejsze jak najbardziej kolorowe mu na talerz do obiadu nakładałam, żeby go kolory zachęciły, żeby próbował, a On i tak mięcho! ;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama bym z chęcią taką spałaszowała :) , 8 miesięcy skończyłam-więc czemu nie :D!

    OdpowiedzUsuń
  7. Sobie zrobię. ;D Taka ładna cukinia czeka na zużycie. ;D

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka