Mała cząstka mnie

 Mój blog po raz 5 otrzymał nominację do zabawy Liebster Blog Award za którą bardzo dziękuję Pani Rolnik. Zabawa polega na udzieleniu odpowiedzi na pytania zadane przez osobę nominującą, a następnie skonstruowaniu swojego zestawu 11 pytań i nominowaniu 11 blogów do udzielenia na nie odpowiedzi.
Zatem zaczynamy.



1. Czym jest dla ciebie szczerość?
Szczerość to cecha nielicznych. Umiejętność przez wielu głoszona jednak przez niewielu praktykowana.

2. Czy uważasz że ulubiony kolor osoby ma odzwierciedlenie w cechach jej charakteru?
 Zdecydowanie nie. Przynajmniej ja na swojej drodze nie spotkałam takiej osoby, której ulubiony kolor jednoznacznie odpowiedziałby na to jaką jest osobą.  Znam osoby (charakterem) barwne jak ptak, które kochają stonowane kolory. Znam też osobę kochającą czerwień, która na co dzień jest bardzo skryta i powściągliwa.

3. Czy robisz coś dla przyrody w swoim życiu/domu?
Raczej nie należę do osób dbających o ekologię i przyznaję się do tego bez bicia. Jedyne co  przychodzi mi do głowy to segregacja śmieci - jednak nie wiem czy górę bierze tu ekologia czy ekonomia..

4. Czy czujesz się spełniona/spełniony w roli jaką aktualnie odgrywasz w życiu?
Obecnie jestem mamą na pełny etat i w tej kwestii jestem spełniona w 100% . Jednak należę do osób, które lubią nowe wyzwania i coraz częściej myślę o powrocie do pracy.

5. 3 rzeczy które zabrałabym/zabrałbym na bezludną wyspę to...?
Pasta do zębów, aparat, umowę z Wydawnictwem Znak na comiesięczne dostarczanie nowości i z ich oferty


6. Książki po które moim zdaniem warto sięgnąć to...?
"Amerykański derwisz" Ayad Akhat. Dla mnie, jako fanki książek o kulturze muzułmańskiej pozycja przełomowa. Pokazująca islam z innej strony, gdzie znajduje się miejsce na przyjaźń muzułmanina z Żydem, miłość między wyznawcami znienawidzonych przez siebie religii, oraz stawienie czoła całej lokalnej społeczności w imię przyjaźni i obrony człowieka jako istoty.

7. Jakbym miał/miała odrodzić się w kolejnym wcieleniu jako zwierzę, byłabym/ byłbym...
To pytanie totalnie nie jest dla mnie. Pół serio mogę tylko napisać, że lemurem, a dokładniej Królem Julianem. Uwielbiam jego teksty i wadę wymowy :D

8. Co cię cieszy?
Rodzinne śniadania i obiady, wspólnie spędzane chwile (...), uśmiech mojego dziecka, widok bawiącego się Kacpra ze swoim tatą (...), ciepłe komentarze pod moimi wpisami (...) i dużo innych rzeczy :D

9. Czy masz jakąś dobrą radę/przepis na jesienna depresję?
Przyznam, że odkąd jestem mamą i moje dziecko jest takie malutkie nie mam czasu na jesienne depresje. Gdybym mogła to na dłużej zatrzymałaby lato, które w tym roku było cudowne, jednak takiej mocy nie mam i o tym nie myślę :D Mój dzień wygląda tak samo, jedynie co się zmienia to ilość ciuchów na ciele :D

10. Posiadasz jakieś nie do końca logiczne fobie/przyzwyczajenia?
Oj całe mnóstwo :D Np. okna - muszą być czyste nawet jak na podłodze pełno okruchów :D Właśnie zapytałam o to męża i bez zawahania odpowiedział, że szukanie jego skarpetek - to nic, że leżą w salonie na środku dywanu. Ja je zwyczajnie szukam i zawsze znajduję a później mu wypominam :D

11. Blog którego warto przeczytać - Twoim zdaniem?
Jestem fanką kilku blogów do których zaglądam regularnie, gdyż moim zdaniem są warte uwagi, jednak przyznaję, że są wpisy, które bardzo przypadły mi do gustu, o których pamiętam pomimo upływu czasu,  które wniosły coś więcej, są to m.in:

Rodzinka z innego świata - "Fragmenty" - pięknie ujęte uczucia, które targają niejedną kobietą. Które towarzyszą wielu z nas w określonym etapie życia, jednak nie mamy odwagi do tak szczerego wyznania. Uwielbiam ten wpis za brutalną szczerość a jednocześnie niesamowitą delikatność tekstu.
PasjoMatka "Nie lubię biegania" -  PasjoMatka to kobieta, która za pomocą wpisów jak czołg wjeżdża i niszczy wszystkie moje dotychczasowe wymówki w kwestii ćwiczeń i aktywności fizycznej. Uwielbiam ją za to i jednocześnie dołuję się faktem, że lenistwo jest ode mnie silniejsze.

I to byłoby na tyle :D

Mój zestaw pytań :
  1.  Góry czy morze?
  2.  Książka czy gazeta?
  3.  Aktywny wypoczynek czy lenistwo na kanapie?
  4.  Artykuł/książka, który/ą ostatnio przeczytałaś i wywarł/a na Tobie wrażenie?
  5.  Co cenisz w blogach do których zaglądasz?
  6. Co Cię skłoniło do prowadzenia bloga?
  7. Jakie wartości cenisz w życiu prywatnym?
  8. Co zmieniło w Tobie macierzyństwo?
  9. Moment, który zmienił Twoje życie?
  10. Przesąd w który wierzysz i który praktykujesz?
  11. Gdybyś mogła cofnąć czas, aby zmienić tylko jedną rzecz co by to było?
A nominuję:
Mama Kreatywna
Zapiski Mamy
Kusiątka
My Care
Żyłeczki
Świat Doskonałka
Wymarzona Rodzinka
Macierzyństwo
Jej cały świat
PasjoMatka
InspiracjeOnline

Ściskam
Karolina

Udostępnij ten post

11 komentarzy :

  1. dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) miło było poczytać!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie książką :) Muszę zapytać o nią w bibliotece, bardzo lubię ten typ literatury :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję serdecznie za nominację :) Miło mi :) Jak znajdę chwilkę to zaraz zabieram się za odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację. Mam jeszcze jedną, więc pewnie zrobię wspólny post ;).
    Też uwielbiam Króla Juliana ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z jedynką zdecydowanie się zgadzam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za nominację :-) ze względu na to, że brałam już udział w tej zabawie pozwól, że w wolnej chwili odpowiem na Twoje pytania w komentarzu :-)
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje odpowiedzi:
      1. Góry czy morze?
      Uwielbiam i morze i góry. Zatem trochę tu trochę tu - stawiam na różnorodność :)
      2. Książka czy gazeta?
      Ostatnio tylko gazeta - i to bardzo rzadko.
      3. Aktywny wypoczynek czy lenistwo na kanapie?
      Najlepiej błogie lenistwo po aktywnie spędzonym dniu :)
      4. Artykuł/książka, który/ą ostatnio przeczytałaś i wywarł/a na Tobie wrażenie?
      Niestety nic mi nie przychodzi teraz do głowy...
      5. Co cenisz w blogach do których zaglądasz?
      Przede wszystkim szczerość. Nie lubię blogów typowo reklamowych, nastawionych na zyski.
      6. Co Cię skłoniło do prowadzenia bloga?
      Bloga prowadzę głównie dla mojej córki. Chcę żebyśmy kiedyś wspólnie powróciły do jej dziecięcych lat wertując wirtualne strony pamiętnika
      7. Jakie wartości cenisz w życiu prywatnym?
      Szczęście, rodzina, przyjaźń i niezależność.
      8. Co zmieniło w Tobie macierzyństwo?
      Wywróciło moje życie do góry nogami. Jestem przede wszystkim bardziej poukładana :)
      9. Moment, który zmienił Twoje życie?
      Narodziny Mai.
      9. Przesąd w który wierzysz i który praktykujesz?
      Nie wierzę w przesądy.
      10. Gdybyś mogła cofnąć czas, aby zmienić tylko jedną rzecz co by to było?
      Wybrałabym inny kierunek studiów.

      Usuń
  7. Dziękuję za nominację. Ostatnio nie mam kompletnie czasu na bloga i wszystko co z nim związane, staram się przynajmniej ogarnąć wszystko w minimalnym zakresie, dlatego nie mogę obiecać, że znajdę czas na odpowiedzenie na pytania:(
    Jesteśmy ciągle na etapie remontu. Wczoraj zamontowali nam nowe meble kuchenne i od rana walczę z zagospodarowaniem półek...

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. DZiękuję za nominację, odpowiem na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za nominację i już przygotowuję odpowiedzi, pytania i blogi na kolejne nominacje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No to moje odpowiedzi:
    1. Góry czy morze?
    Góry, góry, nade wszystko góry!
    2. Książka czy gazeta?
    Nie książka, a książki, dużo książek - horrory, thrillery, kryminały, fantastyka...
    3. Aktywny wypoczynek czy lenistwo na kanapie?
    Jakbyś nie wiedziała. ;p Zdecydowanie aktywny wypoczynek, choć czasem chwila lenistwa się przydaje, ale tylko CHWILA.
    4. Artykuł/książka, który/ą ostatnio przeczytałaś i wywarł/a na Tobie wrażenie?
    "Ręka Mistrza" S. Kinga
    5. Co cenisz w blogach do których zaglądasz?
    Teksty, brak afer, miła (rodzinna wręcz) atmosfera
    6. Co Cię skłoniło do prowadzenia bloga?
    Matki biadolące, że dziecko zmienia wszystko i na nic dla siebie nie maja czasu oraz moja mama, która uważała, że po porodzie powinnam tak *pyk* zmienić się w stateczną matronę, bo "matce nie wypada" tego, tamtego i sramtego.
    7. Jakie wartości cenisz w życiu prywatnym?
    Rodzina, przyjaciele, pasje, szczęście i satysfakcja, wolność, niezależność
    8. Co zmieniło w Tobie macierzyństwo?
    Stałam się bardziej zorganizowana i zdecydowanie lepiej idzie mi panowanie nad wszelkim chaosem.
    9. Moment, który zmienił Twoje życie?
    Każdy moment je zmienia - w końcu sama nad tym pracuję. ;D
    10. Przesąd w który wierzysz i który praktykujesz?
    Nie znam się na przesądach, wiedźmy nie zawracają sobie głowy bajkami. ;P
    11. Gdybyś mogła cofnąć czas, aby zmienić tylko jedną rzecz co by to było?
    Nic. Dobrych rzeczy nie trzeba, a te gorsze zawsze przynoszą jakąś naukę - byle tylko wyciągać z nich wnioski.

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka