Bezglutenowe babeczki kakaowe

Ogromnie cieszy mnie fakt, że Kacperkowe przyjęcie urodzinowe (TUTAJ ) tak bardzo Wam się podobało i dziękuję Wam za ciepłe komentarze :-) A dziś, zgodnie z obietnicą wrzucam przepis na bezglutenowe babeczki, które gościły w tym szczególnym dla nas dniu na naszym stole.

Przepis ten jest mieszanką mojego doświadczenia zdobytego dzięki kilkuletniemu pieczeniu wyrobów bezglutenowych oraz przepisu znalezionego na jednym z blogów - zabijcie mnie ale nie pamiętam jego nazwy. Dlaczego mieszanką? Niestety ale korzystając z oryginalnej wersji przepisu babeczki nigdy nie wychodziły tak jak powinny - jak pech to pech :D . Dałam sobie jeszcze jedną szansę i lekko zmodyfikowana forma okazała się strzałem w dziesiątkę :D

Składniki :
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 2 łyżki kakao
  • 1 szklanka mleka sojowego
  • 50 g margaryny
  • 1/2 łyżeczki sody
Sposób przyrządzenia
  • suche składniki dokładnie mieszamy (mąka, cukier, kakao, soda)
  • do suchych składników dodajemy pozostałe (jajko, mleko, margaryna) i dokładnie miksujemy
  • otrzymane ciasto wylewamy do foremek na babeczki i pieczemy w 180 stopniach C przez około 30 minut
  • po wystygnięciu dekorujemy cukrem pudrem
Życzę Wam smacznego :D
Karolina

Udostępnij ten post

11 komentarzy :

  1. Fajny przepis, przyda się , bo właśnie się okazało, że córka koleżanki na wszystko uczulona. Więc kiedy będą miały nas odwiedzić, już wiem co mam upiec.
    Skąd wziąć mąkę kukurydzianą, jest w marketach? czy szukać w sklepach ze zdrową żywnością?

    OdpowiedzUsuń
  2. Spokojnie powinnaś dostać w każdym większym sklepie. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam muffiny pod każdą postacią więc bezglutenowe także zagoszczą na naszym stole. Na szczęście nikt w rodzinie nie jest alergikiem ale jak napisała Magdalena wyżej w każdej chwili może nadejść potrzeba na bezglutenowe cudo:) Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wyglądają! :) pewnie też wyśmienicie smakują http://kuczyniaczekpisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. My na szczęście nie mamy problemu z uczuleniami, ale babeczki z maki kukurydzianej muszą ciekawie smakować, więc na pewno je wypróbujemy.

    OdpowiedzUsuń
  6. babeczki-mmmmmmmm:-) szczególnie teraz, kiedy siedzę przed kawą:-) S.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi zrobiłaś smak na babeczki <3

    Ale mleko sojowe bym chyba zamieniła choćby na jaglane lub na ryżowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko jakie piękne i z pewnością też pyszne:) Jestem łasuszkiem i wszystko co czekoladowe mogłabym pochłaniać cały dzień :)

    http://www.swiat-mimi.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Oby do weekendu - postanowiłam sobie, że słodycze raz w tygodniu. Trzeba więc wytrzymać. ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł ja zrobilam je zamieniając mleko sojowe na kokosowe i do środka powidła śliwkowe.Pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka