Kacperkowe poczytajki


Buzia mi się uśmiecha jak widzę swoje dziecko z zaciekawieniem oglądające nowo kupione książeczki, gdy paluszkiem pokazuje kolorowe ilustracje i wymownie patrzy na mnie, abym powiedziała mu co każda z nich przedstawia, a następnie potwierdza moje słowa długim TAAA. Gdy pokazuje zwierzątko i wpatruje się oczami kotka czekając na odgłos przez nie wydawanych dźwięków. Sama nie wiem czy większą radość ma mój Syn czy ja widząc Jego uśmiech i radość, którą sprawiają mu tak zwykłe i przyziemne rzeczy.

O ile zamiłowanie do czytania u mnie pojawiło się stosunkowo późno tak dbam o to, aby Kacper od najwcześniejszych dni obcował z książkami odpowiednimi do swojego wieku. Wierzę, że książki pobudzają dziecięcą wyobraźnię, że uczą i stymulują rozwój dziecka. Dlatego, gdy zauważyłam pierwsze oznaki Kacperkowego zainteresowania książkami obiecałam sobie, że w każdym miesiącu przynajmniej jedna nowa pozycja powiększy biblioteczkę naszego Smyka. Co jakiś czas wyszukuję pozycji, które mogłyby zainteresować Syna i pomóc mu w poznawaniu nowych rzeczy.

Na jednym z portali trafiłam na wzmiankę o możliwości kupienia kolorowych książeczek dla dziecka w promocyjnych cenach. Odwiedziłam Wydawnictwo Skrzat i trafiłam na serię książeczek o przygodach kogutka Ziutka pt. Bajki o kogutku Ziutku.




Pierwsza z trzech kolorowych książeczek uczy kolorów za pomocą skojarzeń. Kolor niebieski dziecko zapamiętuje dzięki ilustracji z udziałem policjantów w niebieskich mundurach, czy niebieskiego radiowozu. Kolor biały to istny zwierzyniec - od bocianów przez owce, a kończywszy na łabędziach. Natomiast kolor żółty ilustrowany jest za pomocą kurczaczków, kaczuszce i pszczółek. Jak pokazuje ta pozycja najbliższe otoczenie staje się najlepszym i najprostszym  rozwiązaniem do nauki kolorów przez najmłodszych czytelników. Co prawda Kacperek jest jeszcze za mały na naukę kolorów jednak wszechobecne zwierzątka sprawiają, że jest to najbardziej lubiana pozycja z serii książeczek o przygodach kogutka Ziutka.





Druga część nosi tytuł Kogutek Ziutek i przyjaciele w której mały czytelnik poznaje zwierzątka takie jak kaczki bliźniaczki, kotka Mruczusia, pieska Burka, jeżyka Jerzego czy zajączka Kicusia. Główni bohaterzy ilustracji otoczeni są innymi zwierzątkami, które dziecko ma okazję poznać podczas wspólnej zabawy z rodzicem. Ilustrację zdobią m.in. uśmiechnięte pszczółki czy też kolorowe motylki i ptaszki :-D





Trzecia część ma za zadanie naukę liczb od 1 do 10. Każda z nich ma odzwierciedlenie w ilości zwierzątek znajdujących się na danej stronie książeczki. Przy liczbie 2 dziecko ma okazję zobaczyć dwie świnki, dwie kości przy psiej budzie, dwie pszczółki i motylki oraz dwa domki w oddali. Przy liczbie 5 mamy 5 uśmiechniętych kotków bawiących się na świeżym powietrzu. Każda liczba to inne zwierzątka osadzone w innej scenerii - od podwodnego świata po zabawę na świeżym powietrzu.





Lubię takie rozwiązania - piękne i barwne ilustracje, kartonowe strony i atrakcyjna cena. Całą serię możecie nabyć za niespełna 20 zł (w cenę został wliczony koszt wysyłki)  tak na prawdę nie wychodząc z domu. To nie jest wpis sponsorowany to chęć pokazania, że edukacja naszych dzieci nie zawsze musi nadszarpywać nasz domowy budżet :D I to jest piękne, że dzieci nie potrzebują nowości zdobiących półki sklepów, dla nich znaczenie ma nasze zainteresowanie i zaangażowanie w wspólną zabawę, która uczy :D






Udostępnij ten post

17 komentarzy :

  1. Śliczne książeczki i cena fajna. Mój synek bardzo lubi książeczki w których są zwierzątka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas również etap fascynacji zwierzątkami :)

      Usuń
  2. Fajne książeczki, samemu można opowiadać historyjkę opierając się na obrazkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile moje opowiadania Kacper słucha z zaciekawieniem o tyle czytanie książeczki kwituje jej zamknięciem i rzuceniem za siebie :-)

      Usuń
  3. o kurcze ale fajne książeczki ! :) Chyba musimy nabyć... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno znajdziesz u nich sporo ciekawych i tanich książeczek dla Basieńki :)

      Usuń
  4. Fajne książka a więc lecę na ich stronę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak znajdziesz coś ciekawego :)

      Usuń
  5. ksiązeczek nigdy dość :) świetne są

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie a Wasz arsenał jest imponujący :) pozdrawiam

      Usuń
  6. Rzeczywiście fajne, a i cena zachęcająca. Ja jeśli chodzi o książki to mogłabym kupować bez końca, gdyby nie ogranicznik finansowy. Ale dużo też korzystamy z biblioteki z Krzysiem. Są takie pozycje, które wypożyczamy po kilka razy, bo Krzysiu lubi daną książkę i już na wejściu mi mówi co chcę ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę. W mieście w którym mieszkam biblioteka po brzegi wypełniona jedynie "Ogniem i mieczem","Lalka".... :/

      Usuń
  7. Świetne, te książeczki, szkoda, że Franio zupełnie się nie interesuje książkami, co najwyżej je rwie. Podobno u mnie zainteresowanie pojawiło się dopiero jak miałam 2 lata, ale pozostało do dziś ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne książeczki, mamy podobne i Oli bardzo je lubi. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przygody Kogutka Ziutka również ostatnio czytaliśmy z dziećmi. Fajna seria ;)
    http://testowanieartdzieciece.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam dylemat, czy jeszcze kupować, czy już sobie odpuścić, skoro synek ma prawie 2 latka. Ktoś doradzi?

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak my też jesteśmy maniakami książkowymi. Uwielbiam z synem wybierać nowe książki i rozpiera mnie radość, że woli poczytać z rodzicami niż bawić się kolejnym plastikowym samochodem. Książeczki super zwłaszcza o Basi słyszałam same dobre opinie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka