Piknikowe babeczki z borówką amerykańską

Lubię muffinki z kilku powodów - są łatwe do zrobienia, nie wymagają zbyt wielu składników, a w ich skład wchodzą wręcz same ogólnodostępne w każdym domu składniki i jeśli przepis jest prawidłowo podany zawsze wychodzą.

Gdy mamy lato i Kacperka uczącego się samodzielnego jedzenia, muffinki jeszcze częściej goszczą w naszej kuchni. Ich mini wersja jeździ z nami na plac zabaw, nad jezioro i na każdy rodzinny piknik. Nawet nie próbuję zliczyć ile to rodzai muffinek zostało upieczonych w naszym domu :-D

W internecie znajdziecie wiele różnych przepisów, wiele z nich zostało przez nas wypróbowanych i dziś chciałabym Wam polecić przepis na muffinki z borówką amerykańską, który znalazłam na blogu Made by Mom and Son.


Składniki:
  • 200g borówek
  • 125g masła
  • 130g cukru (ja dałam 100g)
  • 1 opakowanie cukry waniliowego
  • 2 jajka
  • 125 ml mleka
  • 350g mąki przennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
 Wykonanie:
  •  masło rozpuść na wolnym ogniu
  • do rozpuszczonego masła dodaj cukier i cukier waniliowy (ja dodałam, gdy masło lekko ostygło)
  • mąkę wymieszaj z proszkiem do pieczenia
  • do masła i cukrów dodaj jajko i mleko miksując na niskich obrotach
  • następnie stopniowo dodawaj mieszankę suchych składników (mąka+proszek)
  • do powstałej konsystencji dodaj borówki i wymieszaj - nie miksuj :)
Po wyłożeniu ciasta do foremek piecz w temperaturze 170 stopni przez 35 min (oryginalnie 25 min).

Stosując powyższy przepis w Waszej kuchni pojawią się 24 sztuki mini-muffinek :D

Smacznego :D

Udostępnij ten post

10 komentarzy :

  1. Cudowne... Cieszymy się, że przepis tak przypadł do gustu 😏😏😏

    OdpowiedzUsuń
  2. No patrz, aja ostatnio zastanaiwałam co zrobić z porzuconymi i niechcianymi juz przez nikogo jaogodami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurcze... ale mi smaka zrobiłaś :) już wiem co w najbliższym czasie będę pichcić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam muffinki z borówkami, świetnie pasuje do nich biała czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszelkiego typu babeczki! Idealne na przekąskę zarówno na piknik, jak w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zostało mi jeszcze trochę borówek :-)))) już wiem co zrobię :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają rewelacyjnie!
    Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam kiedyś babeczki z borówkami i wyszły pyszne. ;) Te Twoje pewnie też. ;)

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka