KLAPU KLAP Madalena Matoso

Lubicie książeczki, które można "ugryźć" na kilka sposobów? Ja uwielbiam, a Kacperek jeszcze bardziej. W dzisiejszym poście będzie właśnie o jednej z takich pozycji :D


Odkąd Kacperek zaczął wszystko rozumieć i jest jeszcze bardziej ciekawy wszystkiego wokół niego, nawet przy wybieraniu książeczek muszę się troszkę napracować. Gdy dziecko kończy roczek nie wystarczą już jedynie kolorowe obrazki przedstawiające zwierzątka, pojazdy itp., a o pięknych baśniach można jeszcze zapomnieć ze względu na zbyt długą jak na ten wiek treść. Dodatkowo obserwując zainteresowania swojego Syna wiem, że obecnie najlepszym rozwiązaniem są książki, które charakteryzują się prostą formą oraz możliwością bawienia się nią na kilka sposobów.

Jednym z ostatnich naszych zakupów jest książeczka "KLAPU KLAP" Wydawnictwa Babaryba. Przyznam szczerze, że pozazdrościłam jej innym blogującym mamom posiadającym ją w swoim domu i  musiałam ją mieć będąc pewną, że Kacperek polubi ją tak samo jak ja :D

Brak przytłaczającej kolorystyki oraz drobnych elementów odciągających uwagę powodują, że dziecko skupia się jedynie na głównej ilustracji i na tym jakie ona ma przesłanie.


Recenzji owej książeczki w internecie znajdziecie wiele i nie chcąc powielać tej czynności chciałabym Wam jedynie przedstawić jak my na kilka rożnych sposobów "ugryźliśmy" książeczkę "KLAPU KLAP" :-)



1) Poznajemy:
Naszą przygodę z "KLAPU KLAP" zaczęliśmy od dokładnego poznania ilustracji znajdujących się w książeczce. Przestudiowaliśmy każdą ze stron omawiając najmniejsze szczegóły łącząc je tak, aby Kacper wiedział co z czym jest powiązane i dlaczego opiekacz z tostami wydaje dźwięk Bsssssssssss. Do zabawy dołączyliśmy naukę części ciała i elementów ubioru. Kacperek już wcześniej znał ich wiele jednak dzięki dużym ilustracjom wspólnie mogliśmy utrwalać Jego wiedzę oraz poszerzać ją o takie słówka jak kucyk, czapka, sukienka itp. Dzięki "KLAPU KLAP" Wasze dziecko poszerzy swoją wiedzę oraz jeśli mówi pozna nowe słówka.

2) Hałasujemy
Kolejnym etapem zabawy było moje głośne czytanie oraz wykonywanie odpowiednich ruchów przez Kacperka. Gdy ja czytam CMOK!CMOK! Kacperek wie, że należ pocałować postać na stronie, gdy głośno mówię BRZDĘK!BRZDĘK Kacper uderza rączkami niczym talerzami, a gdy widzi drzwi od razu zaczyna w nie pukać. Dzięki  "KLAPU, KLAP" Kacerek nauczył się wydawać dźwięk robionych tostów BSSSSSS oraz pokazywać jak się śmieje.

3) Szukamy
Gdy książeczka została dokładnie poznana przez mojego syna zaczęłam ćwiczyć Jego pamięć. Wybierałam jedną czynność, przykładowo pukanie do drzwi, a następnie poklei otwierałam każdą ze stron książeczki zadając pytanie "Kacerku czy tutaj zrobimy puk, puk do drzwi?" Gdy drzwi na obrazku nie było Kacper odpowiadał "NIE MA", a gdy trafiliśmy na ilustrację z drzwiami radośnie i donośnie oznajmiał "TAAAAA" po czym uderzał piąstką w drzwi.

4) Mówimy
Ten etap jeszcze przed nami ze względu na nieśmiałość mojego dziecka w kwestii wypowiadania słów. Jednak,  gdy nadejdzie moment, że Kacper zacznie więcej mówić KLAPU KLAP pozwoli na naukę łatwych stów oraz nazywania dźwięków, jak:  CMOK-CMOK, PUK-PUK, ŚMIECH, PIĘTECZKA...







Autor: Madalena Matoso
Rok wydania: 2015
Oprawa: twarda
Format: 22cm x26 cm
Strony: 40
Do kupienia: TUTAJ

Jeśli jesteście na etapie szukania dla swoich pociech ciekawej pozycji do nauki i zabawy jednocześnie zatrzymajcie się na chwilę przy "KLAPU KLAP".  Może i Wam tak samo jak mi i Kacperkowi pozycja ta przypadnie do gustu :D

Zajrzyjcie również na stronę WYDAWNICTWA BABARYBA, gdzie znajdziecie mnóstwo innych ciekawych pozycji dla Waszych dzieci. Ja - przyznaję bez bicia - mam ogromny problem z tym Wydawnictwem, gdyż przynajmniej połowę z książeczek dla dzieci chętnie widziałabym w Kacperka biblioteczce :-/

Pozdrawiam
Karolina 

Udostępnij ten post

3 komentarze :

  1. My czekamy na realizację zamówienia kilku książeczek tego Wydawnictwa, przy następnym skusimy się na KLAPU KLAP :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy ją! Jest bardzo pomysłowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna jest! pierwszy raz teraz na nią trafiłam właśnie u Ciebie

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka