Ciekawe strony internetowe z bajkami, książkami i filmami

Jest wiele takich stron internetowych, które poznałam dzięki blogowaniu. Których za pewne nie odkryłabym, gdyby nie to miejsce - blog "the moments of life". Które co jakiś czas odwiedzam i zawsze znajduję tam coś dla siebie. Są to miejsca z darmowymi książkami, ebookami dla dzieci, e-książkami dla dorosłych czytelników oraz z filmowymi nowościami.


Darmowe książki dla dzieci w wersji elektronicznej

Jeśli poszukujesz nowej książeczki dla swojego dziecka i z jakiegoś powodu nie chcesz, aby była to wersja papierowa koniecznie zajrzyj na stronę iczytam.pl. Znajdziesz tam gotowe do bezpłatnego pobrania, słuchania i czytania książki w formie elektronicznej. Jedyne co jest Ci potrzebne to komputer, czytnik, smartfon lub odtwarzacz mp3. Strona ta powstał dzięki Fundacji Festina Lente, która za cel główny stawia sobie popularyzację czytelnictwa wśród dzieci. W ich ofercie znajdziecie audiobooki, ebooki i multibooki z animowanymi ilustracjami i muzyką. Dla zainteresowanych istnieje również możliwość zakupu wersji papierowej danej pozycji za pośrednictwem e-sklepu, bądź w warszawskiej księgarni.


W zakładce "biblioteka on-line" znajdują się wszystkie książeczki, które w kilka sekund możecie ściągnąć na swoje urządzenie. Pozycje te zostały pogrupowane według kategorii wiekowych: 2-5 lat, 6-9 lat, dzieci od 9 lat co dodatkowo ułatwia wyszukiwanie. Spośród innych znanych mi portali internetowych "Portal najmłodszych czytelników" wyróżnia oferta dodatkowa - niektóre powszechnie znane nam bajki udostępniane są również w języku angielskim :-) Celem tego działania jest zachęcenie młodego czytelnika do nauki języka obcego, oraz jest to idealne rozwiązanie dla obcojęzycznych rodzin przebywających na terenie Polski.

Zajrzyjcie na stronkę iczytam.pl a sami zobaczycie jak wiele cudownych inicjatyw podjęła Fundacja Festina Lente.

bezpłatne e-książki dla dorosłych czytelników

Natomiast jeżeli szukasz czegoś dla siebie to zapraszam na stronkę chmuraczytania.pl. "Chmura czytania" to kolejny portal internetowy powstały dzięki Fundacji Festina Lente, który umożliwia bezpłatne pobranie książek spośród zbioru dostępnych na stronce. 

Katalog oferowanych pozycji został podzielony na kilka działów:  proza, poezja, poradniki, oryginalne wersje językowe, eseistyka. Ja osobiście nie odnajduję się w tych gatunkach literackich, jednak może ktoś z Was lubuje się w tego typu książkach. Portal "Chmura czytania" oczarował moją dobrą koleżankę, która jest polonistką z wykształcenia i traktuje zamieszczone tam książki jako perełki dobytku literackiego. Zajrzyjcie i przekonajcie się sami :-)

 Telewizja on-line bez limitów

Mieszkając w Olsztynie korzystaliśmy z usług jednego z operatorów telewizji cyfrowej. Obecnie w naszym nowym miejscu zamieszkania do dyspozycji mamy jedynie telewizję naziemną, która oferuje kilkanaście podstawowych i mało atrakcyjnych kanałów telewizyjnych. Na chwilę obecną nie planujemy na tym polu zmian bo odkąd Kacperek jest z nami nie mamy zbyt wiele czasu na oglądanie telewizji. Na szczęście ktoś mądry stworzył serwisy ze streamingiem filmów do której można zajrzeć wtedy, gdy wygospodarowało się chwilę dla siebie. 

Za pośrednictwem stronki http://goldvod.tv/ w dowolnym momencie można nadrobić zaległości w ulubionych serialach, bądź w długie zimowe wieczory obejrzeć dobry film. Ponadto Goldvod umożliwia oglądanie wybranych kanałów na żywo, co spawdza się w przypadku tak ubogiego pakietu kanałów jaki akurat my mamy do dyspozycji. 

Mam wrażenie, że serwisy zajmujące się streamingiem online powoli wypierają telewizję cyfrową. Głównym powodem jest fakt, że tam płacimy tylko za to z czego skorzystaliśmy, czyli za to co obejrzeliśmy. Nie musimy wykupywać całego pakietu za kolosalne kwoty tylko dlatego, aby móc oglądać wybrany przez siebie kanał telewizyjny. Nie musimy z zegarkiem w ręku wyczekiwać przed telewizorem na nasz ulubiony film - tam obejrzysz go wtedy, gdy będziesz miała na to czas. Będąc mamą doceniam takie rozwiązania - do których nie muszę się dostosowywać, a to właśnie one dostosowują się do mnie i moich potrzeb.

Goldvod wyszło na przeciw rodzicom i specjalnie z myślą o najmłodszych powstała zakładka "Junior", a w niej filmy i seriale dla dzieci :-) Chciałoby się napisać dla każdego coś odpowiedniego :-)


A Wy znacie takie stronki, które pozwalają na ściągnięcie e-booków lub obejrzenie seriali?

Pozdrawiam
Karolina

Udostępnij ten post

9 komentarzy :

  1. Muszę zajrzeć zwłaszcza na iczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisałam sobie iczytam i chmureczytania :) niestety wcześniej nie korzystałam z takich stron, więc to będzie mój pierwszy raz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze żadnej nie znałam - ogromne dziękuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj ja również wiele ciekawych stron poznałam dzięki blogowaniu...ale nie tylko stron. Przede wszystkim ludzi... innych rodziców, firmy małe i większe, sklepy.... wiele pozytywów ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też nie znałam, ale dzięki za Twoje linki :D Na pewno skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znałam żadnej z tych stron, ale z pewnością nie raz na nie zajrzę. ;) Dziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jeszcze czasme korzystam z ilpa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie również zainteresowała ta str chmura czytania i zaraz tam zagadnę musze coś wybrać dla mojej ukochanej córeczki bo domowy repertuar sie powoli kończy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

the moments of life © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka